Tuesday, May 05, 2009

..::LaTEly::..

Lately ni hp aku tu selalu buat problem.. aaarrrrgggghhhhh!!!!! Tensionnyer…. Tgh ngage ni, leh terputus plak linenyer…. Antara dua jer.. samada hp / simcard. Sbb dia selalu keluar “contact not ready” or “no simcard insert” or “no service”

Kekadang nak call pun x leh. Sama gak ngan nak hntar msg. So, last week aku g service center kat bdr baru klang… jumpa faisal hamdi.Aku upgradekan simcard. Maknanya aku tukar guna simcard baru ler.. Lepas tu, sama je kondisi hp aku… dok kuar gak ayat2 cinta tu. Parah!!! Sah!!! Hp aku yg problem.

Yang kelakarnyer masa aku baru insert simcard tu, bahasa melayu yg terkeluar... Makanya kat main menu tu.... Setting - jd Aturan; Organizer - jd Pengatur

Baru aku perasan... kat hp pun ada yang mengatur dan ada yg diatur. Mcm kita, hidup dimuka bumi ni, tentunya telah diatur oleh Allah SWT melalui Al-Quran... Jadi, muhasabahlah diri kita utk menilau sejauh mana amalan kita/ perlaksanaan kita sepanjang kehidupan di bumi Allah ini yang telah mengikut aturanNya yg terkandung didlm Al-Quran.

Jgn tny pada ustaz, tp tanya pd diri sendiri. Kita boleh nilaikan tahap keimanan kita. x buat, maknanya x beriman... x yakin pd Allah. Al-Quran itu dekat dgn kita sbb

"Sebenarnya, Al Quran itu adalah ayat-ayat yang nyata di dalam dada orang-orang yang diberi ilmu. Dan tidak ada yang mengingkari ayat-ayat Kami kecuali orang-orang yang zalim." - al-ankabuut:49



0 comments: