Wednesday, January 06, 2010

..:: TaHuN 2010 - AzAM bARu uNtUk BeRdiET ::..

"macam mana ni, tahun lepas berat badan aku cuma trun sikit sahaja. Tak capai 'target' yg aku ingunkan"

"tidak mengapa... tahun baru aku akan betul-betul berdiet supaya tidak gagal lagi..."

keluhan, kecewa dan sedih apabila target berat badan yg aku inginkan tidak tercapai. Malah aku pernah mencuba HL, JM5 dan skip nasi tp hasilnya? agak mengecewakan.

aku hanya berjaya kurangkan 5 kg jer dlm masa 9 bulan sbb aku start diet ngan HL dulu masa bulan 3. mola2 berjinak ngan tea-mix then lepas sbln pas tu br serious ngan shake. dlm tempoh 4 bulan ngan HL aku trun 5 kg... bulan puasa plak trun 3 kg tp lepas puasa, naik balik 2 kg. then aku try berjinak2 ngan jm5 plak.... hasil drp 1 kotak jm5, x berganjak langsung lemak tepu aku ni... dia dok main 65-64kg... huhuuuuuh...

kesimpulan yg aku dapat dr kisah diet aku yg lepas ialah kurangnya DISIPLIN dlm diri aku sendiri. tuan punya badan tentulah lebih tau kan.... time2 curi2 makan tu... hhehheeeh... tp apa yg penting, air memang kena minum min 2.5L / day.


terfikir satu cara yg KDO (kelab diet online) dah syorkan dan juga majalah rapi bln ni... iaitu DIARI DIET. bermula hari ini aku akan catatkan segala xtvt dan makanan yg aku amik. semoga ianya akan membantu aku lebih berdisiplin. untuk kekawan yg juga ingin / sedang berdiet, majalah rapi 1 jan 2010 memang punyai pelbagai info yg menarik. dan kpd kawan2 yg berdiet ngan 99 hari tanpa nasi... wish u all the best!

2 comments:

Anonymous said...

aiii ummi adam....dh kalu selalu jeeee curi2 mkn, camana nk dietnye...tkpa tahun ni usaha lebih skit....jgn ashik nak mengunyah je mulut tu. Straightly make a boarder line for your self. Chhaayokkk

nkniessa said...

ok.. moga azam 2010 ummi ni terlaksana. amin..