Saturday, September 05, 2009

..:: CorEtAn RaMADhaN _#5 ::..

weekend ni aku x g mana2 pun cuma dok plan nak g berbuka mana jer....

Sabtu g berbuka kat rumah kawan helmi kat sri kembangan.. (ni kes malas nak masak ke?) hehehehe bukanlah.. kitorg ramai2 masak sama-sama tau... menunya nasi ayam.

Ahad, kitorg dah plan nak g berbuka kat kg pendamar plak. Umah angah, kakak aku yg no. 2.... manunya belum tau lagi.... hehehehehhehe....

Diam x diam... dah 14 hari kita berpuasa.. hampir separuh bulan dah. sekejap je kan masa berlalu.. macam tu jugaklah dgn kehidupan kita sekarang.. x disangka aku sendiri pun dah nak dekat 30-an dah umurnya...

Adakah dlm 14 hari yg lepas, aku sudah memanfaatkan kedatangan ramadhan dgn sebaik mungkin? puasa tu menahan diri dari nafsu makan, nafsu shopping, nafsu kemarahan dan lain2. Adakah aku mampu mengawalnya? Rasanya x 100% lg.. sbb mungkin tang nafsu shooping tu aku masih gagal utk mengawalnya....

0 comments: