Thursday, May 29, 2008

Balik kampung wedding Ucu + Cik Leh

_semuanya selesai

Tiket bas pd 23 May 2008 jam 9.30mlm. Perjalanan dr Shah Alam ke Changlun… Jumaat lepas aku, my hubby, my adam dan auntie (kakak aku) blk kampung sbb mak buat kenduri kawen Ucu (adik aku) dan Cik Leh (abg aku). Kendurinya pd 25 May 2008.

Pagi 24 May 2008 kitorg sampai Changlun dlm kul 4.30pg. Cik Leh yg amik. Terus balik umah mak. Wah!!!! Cantik siot umah mak… mak renovate skit umah bawah. Tambah bilik buat kakak ipar baru. Cantik tu bilik dia, siap ada downlight tu.. Jelous gak kitorg sbb x leh nak tumpang bilik tu… Bilik pengantin plak, dah siap pasang gubah²an dia tu.. Bilik ucu warna biru tercois dan bilik cik leh warna merah hati… ditambah plak ngan pelamin warna biru tercois… buat pertama kalinya, kenduri kawen kat umah mak buat pelamin!!! Buat pelamin utk sesi fotographi jer.. x der renjis² dipilis.. hehehhe ternyanyilah plak….



Org lain sibuk ngan preparation nak kenduri, tp aku sibuk nak g kenduri member aku kat Chuping, perils. Si Azuriza Abdullah tu dah kawen…. Si Azu ni kawan masa datuk Sheikh, Arau dulu dan sama² ngan aku g MRSM Beseri, Perlis. On the way nak g kenduri tu, aku call Anne… Anne ni hubby dia classmate dan depa dok kat Alor Star je.. Ingatkan diorg pegi gak rupanya tidak sama skali.. sbb Anne ni dah sarat anak no. 2 !!!!! terkezut aku.. mahu tak nyer, anak yg sulung da sama ngan Adam tu… Setahun sorang nih… power tu doktor² ni… (anne doctor gigi + hubby dia doctor hospital)

Petang blk dr kenduri Azu tu, kat umah mak… khemah dah pun siap dipasang.. ish… x sabarnya menanti esok.. Bila blk kampung ni, Adam senang masuk ngan org lain. so, aku x lehlah nak ngelat dr buat keje... hehehhe berlainan ngan sepupunya si batrisya tu, pantang nampak mak dia, mesti nangis nak g kat mak dia.. org yg suka jaga adam on that day ialah alia dan mardihah..

Pd hari kenduri plak, sibuk sesangat.. penat.. x leh nak citer lah..

Lauk pd hari tu ialah ayam masak merah, gulai daging batang pisang, kerabu batang pisang, gulai rebung , ulam² skit, buah tembikai dan pulut hitam.... lauk wajib klau kenduri kat umah aku tu ialah gulai daging batang pisang tu lah.. tp aku x penah pun makan.. entah, x teringin langsung.. mmg dr dulu lg....

Ketibaan pengantin... diorg makan² then g amik gambo kat pelamin....dan majlis pun selesai... hadiah yg paling grandlah, dalam sejarah family aku.. cik leh dpt TV 29' heheheheh tp bkn flat skrin ler... bertuahnya abg aku tu, lg bertuahlah kakak ipar aku tu. hehehehhe


Dulu, masa aku kawen, x der pelamin.. tu yg dah beranak satu pun masih teringin nak naik pelamin lg tu... hehee sukernyer adam.... (",) lg satu yg menarik ialah...

my hubby kata, nanti tua² nanti, muka aku akan jadi cam ni lah.... ni mak lang aku.. kakak kpd mak aku.. ada iras ke? maybe..

0 comments: