Monday, August 04, 2008

Weekendku bersama FIL

_leganya.....

Semuanya dah selesai. Dah dua minggu aku bz giler.. 1 week for my own family and another week for my family in low. And 2 kali weekend ni gak, xtvt aku sentiasa penuh, x der masa nak rehat-rehat kat rumah.

1st week, mak aku dr Kedah datang. bawa segala jenis buah-buahan tempatan. 2nd week plak mak mertua aku datang plak, sbb nak tolong my sis in low nak pindah rumah weekend ni... so, 3 hari Adam x pergi rumah bs sbb mak tok dia jaga kat rumah. dan aku pun, sedikit bestlah sbb x payah nak masak. hehheheheee... semuanya diuruskan oleh ibu mertuaku walaupun itu adalah rumah aku. hehehheehee.... baik kan aku ni sebagai menantu dia. hihihihi (",). Pepagi sabtu dlm kul 3.00pg, ayah+hazim+chodan sampai dr perak sbb ahad ni nak g tolong my sis in low (kak eikin) pindah barang ke rumah barunya di Putra Perdana.

Sabtu lepas, dr pagi hinggalah ke petang, aku bw my family in low jenjalan kat kajang. Jalan rumah sedara mara.. ada 3 buah rumah. Semua kami singgah. Alang-alang mak dan ayah, dtg Shah Alam, biarlah sampai rumah adik beradik ni. barulah rasa berbaloi mai Shah Alam ni. Mlm tu kak eikin kata nak belanjan ayah sempena besdaynya on 3rd august tp last-last, kitorg makan kat bkt jelutong ajer sbb kakak x jadi nak dtg sbb nak kena cuci rumah barunya yg masih dlm renovation lg.

Bayangkanlah, rumah yg masih berpasir sbb demolish wrks+renovation works yg masih belum siap lagi.... dan i need to stay in that house. Klau aku, x nak... Tp itulah yg terpaksa dilalui oleh kakak.. rumah barunya memang besar, org panggil clauster house... hhmmm.... tp tu lah, pindah rumah dlm keadaan rumah yg x siap sepenuhnya lg. Kakak renovate dapur, tu yg leceh tu..

Dah lah seawal pg mak tolong masakkan bihun kat rumah aku, dan bw g rumah kakak + semalam x jd nak belanja ayah makan.... kot lah selepas sesi angkat mengangkat barang tu depa nak ajak g lunch kat mana-mana (walaupun br makan bihun yg mak goreng td)... Sbb on the way blk ke Shah Alam, aku plak yg kalut nak cari lauk sbb si adik-adiknya tu nak makan nasi... mana nak kenyang makan bihun jer ooiiii....

Lepas ajer my FIL bertolak blk ke perak dlm kul 4.00ptg tu, aku rehat-rehat je kat rumah. Gantungkan frame yg kak imah hadiahkan tu + tidurkan adam... ehehhehehe... Setelah mengadu nak hp br ngan my hubby, kitorg kuar g Plaza Alam Sentral utk beli new Hp. Lastly this is what i have now....

Inilah kali pertama aku beli Hp use my own money. Before this, my hubby yg tolong byrkan. heehehhehe... and x tahulah berapa lama hp ni leh bertahan kat tgn aku. Hopefully will be the last hp i have.....

Esok.... akan bermula my new life with my new hp... and back to basic. I miss it....

0 comments: