Friday, February 13, 2009

AnIs 2009

Bergenang air mataku

Awal pg ni, aku mulakan ngan sarapan korteow…. Sambil membaca majalah Anis, keluaran Februari 2009. Dlm ruangan BICARA ABU HASSAN, tajuknya Menggalas cabaran….. cukup tersentuh hati aku pd ayatnya….

“Ketika di Makkah, rakan2 menunjukkan kpd sy kedai Starbucks, Pizza Hut dan KFC yg terletak hanya 200meter dr pinu Masjidil Haram. Zionis sudah bertapak smpi ke tanah haram melalui jaringan perniagaan. Dia kemudian menunding kearah Hotel ilton, katanya. Entah apa-apa lg dibumi penuh barakah ini kepentingan Yahudi bertapak atas nama perniagaan”

Apa yg membuatkan aku bergenang air mata…. Sbg insan yg belum pernah menjejakkan kaki di bumi yg penuh barakah itu, x ku sangka kat sana pun ada KFC, Pizza dan Strarbuck. Sbb aku selalu dok bayangkan bahawa bumi yg mulia itu, tentulah persekitarannya juga x dicemari ngan anasir2 luar ni…. Hhhmmmm… sedihnya aku ngan pembangunan di situ.

0 comments: