Sunday, August 23, 2009

..:: CoReTAn RaMaDHaN _ #1 ::..

Alhamdulillah... pagi ni aku sekali lg diberi peluang dan kesempatan utk bersahur utk meneruskan ibadah puasa pd hari yg kedua. Alhamdulillah... aku dah dapat 1 hari... 1/29 >< ~ 3%.... Aku kena cukupkan 29 hari... dan masih lg ada 28 hari lg utk aku menunaikan syariat rukun islam yg ke3 ni. Dibulan ramadhan ini juga aku mengambil kesempatan ini utk meneruskan misi aku iaitu utk berDIET... dalam masa sebulan ni, disamping menahan diri dr lapar dan dahaga, aku juga menahan diri dr mengambil makanan yg berminyak dan bersantan. huuhuhuuhu.... sebelum start puasa hari tu.. aku dah timbang... berat aku 6xkg..... aku nak cuba utk capai target aku... 60kg.... huhuhuhu mampukah aku?


Terlalu banyak peraturan yg perlu diikut.. MAMPUKAH AKU?

Semlm lupa nak tepon mak... mesti best kan berbuka ramai2 kat kampung. Satu menu wajib yg selalu mak masak dibln ramadhan ni ialah kanji.... kanji ni cam bubur nasi/moi... sedap tau.. huhhuuhuuhh.... (habislah DIET aku cam ni) heheheehheh
tp apa yg penting disiplin. Makan jer.... kata si dia tetapi jgnlah makan byk sgt sampai sengkak perut.. hehehehehhee... x sabar nak balik kampung merdeka day nanti. walaupun aku hanya ada 1 hari saja di kedah, itu dah memadai.. drp x boleh balik kampung langsung... terima kasih sayang...



0 comments: