Tuesday, November 24, 2009

..:: On ThaT DaY ::..

1st of all aku nak ucapkan "SELAMAT HARI LAHIR" utk aku sendiri. actually birthdaynyer on 21st nov yg lepas tp aku x sempat nak upload post dlm blog ni. Biasalah, dah besar ni.. dah ramai kawan ni.. ramailah yg wish aku happy birthday. Thanks utk semua member2 aku dr sekolah rendah sampai member2 tempat kaje ni yg x lupa wish aku melalui hp / facebook / friendster / secara langsung.. heheheheeh... opsss.... on that day, aku terlupa tepon seseorg yg aku selalu telefon pd birthday aku.. iaitu mak aku lah..... lupa nak ucapkan terima kasih kat dia.... maaf mak...

dah 28 tahun aku menghirup udara yg bersih ini. adakah aku telah bersyukur dgn apa yg aku miliki sekarang? ada suami yg penyayang dan sabar dgn kerenah aku. ada anak yg comel dan nakal. ada rumah sbg tempat berteduh. ada kereta uk dijadikan kuda perang. ada kerja sbg sumber rezki drNya. apa lagi yg aku mahu? aku patut bersyukur. gunakan pendengaran, penglihatan dan hati dgn sebaik-baiknya.
"Dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibumu dalam keadaan tidak mengetahui sesuatupun, dan Dia memberi kamu pendengaran, penglihatan dan hati, agar kamu bersyukur" (An Nahl 16:78)

bila tiba hari ulang tahun kelahiran aku, terfikir sejenak... apa yg telah aku lakukan selama 28thn yg lepas? dan pd hari ini, siapakah aku?
1. seorang hamba yang diciptakan utk mengabdikan diri pdNya
" Dan aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka mengabdi kepada-Ku"
(Adz Dzaariyat 51:56)
2. seorang isteri untuk menjadi pembantu yang penyabar kpd suaminya
3. seorang ibu yang penyayang da tabah melayani kerenah anak
4. seorang anak yang sentiasa mendoakan keaejahteraan dunia dan akhirat buat ibubapanya.

semlm aku dikejutkan oleh kawan2 kat office. actually aku x budgetlah akan ada sesi potong kek macam tahun lepas sbb thn ni besday aku hari cuti. tup tap.... semlm, aku dapat kek juga.. hehehhehe.. terima kasih buat kawan2 aku kat tender dept ni + gan dan julie. tp yg bestnye.. kek aku tetap warna kuning. tahun lepas aku potong kek sambil bergambar ramai2 tp tahun ni aku sorang2 jer.... tp kek tu memang sedap...

hadiah dari dilah... utk aku menabung...

sebut pasal hadiah ni, teringat plak kat ole-ole dr anjang. hari tu anjang g kursus kat pangkor. dia tny aku nak kirim apa, ikan bilis pangkor ke? aku kata... ikan bilis tu x beli pun x per, janji belikan aku keychain ataupun fridge magnet. last2... ketiga2 benda tu aku dapat. hehehehhehe terima kasih anjang....

comel kan? tiap2 hari adam masak udang dan sotong. hehehehehehhe

bercakap ttg adam plak... hehehheheehe byk plak yg aku nak citer ni... dia sekarang dah pandai cakap. tambah2 sejak tgk citer upin ipin ni.. aaarrrrr... dia tgh belajar melalui cerita kat tv. yg geramnya tu.. ayat2 yg x best utk didgr tu lah yg dia ikut.... "woi, apa ni" / "matilah aku" dia suka tgk upin ipin tu tp walaupun berpuluh kali asyik tgk citer tu tp bila mai tang bab kuar hantu durian tu... dia tutup mata. eheeheee... penakut gak anak ummi ni.
bilik tgh tu dah jd bilik dia dah... tido situ, makan situ, main pun kat situ.




3 comments:

lia said...

nang, adam da tidur asing2 dgn ko ker? cmner ko ajar, aci x nk blajar....

DOLCEshasha said...

alah,comel lah adam,,
(;

ckyon da bertmbh tua..

nkniessa said...

Lia, nang x ajar pun tp dia yg pandai sendiri sbb nang selalu temankan dia tgk cartoon kat dlm bilik tu. then bila dia tertido, kitorg tinggallah dia sorg2 dlm bilik tu. Lgpun dia x bgn mlm minta susu / cari ummi dia...