Thursday, January 08, 2009

Duhai UmmikU SaYaNg...

_ummi marah Adam ek.....

Agaknya itulah yg nak disebut oleh Adam semalam masa aku pakaikan pampers kat dia... uhuuuhuuuhhuu.. shian Adam, dimarahi umminya semlm, ditangani oleh umminya semlm. Apalah ummi Adam ni.. :(

Itulah lumrah seorg ibu. Mesti ada sifat pemarah pd anak-anak. tp tak tahulah kalau ada dikalangan kita ni yg x penah pukul anak (pukul yg x berbekaslah bukannya pukul yg mendera tu.. ). Memang aku tabik springlah... sabar betul wanita itu...

kisahnya bermula bila nak ajak hero aku ni masuk tidor.. punyalah susah nak tidorkan dia, lampu bilik dah padam tp x leh tutup pintu sbb dia takut gelap. dah baring ngan dia sambil tgk2 gambar kat dlm hp dgn harapan dia akan mengantuk, rupanya tidak... ummi dia yg dah mula mengantuk.... Adam keluar bilik g luar kacau abah dia yg dah memang tertidor diruang tamu. aku sambung tidor kat dlm bilik...

Tetiba terjaga tgk Adam dok main kat sebelah aku dlm bilik... dia minta susu.... mata yg mengantuk ni, malas betul nak bgn g buat susu... aku buat x heran je kat dia... dipukulnya muka aku supaya bgn g buat susu dia.. sambil pegang botol susu tu, Adam kata....... 'x dak' maknanya susu dia dah habis... ku gagahi bgn gak sbb dah kena pukul ngan Adam td....

Kat dapur plak, Adam dok tunggu je aku buat susu. Tetiba bunyi air tumpah rupanya Adam kencing... Terus aku jd marah... Aku tampar tgn dia yg dok pegang anu dia tu... Aku marah dia "Nape kencing kat luar? kan ummi bg pakai pampers tu. Kencing kat luar nape????" Aku marah sngt kat Adam.... masa ni dlm hati mcm2 aku pikirkan.. salahkan abah dia yg dok tgh tido tu pun ada gak... dan lain2lah....

Tp dlm hati aku gak, tertanya2, nape perlu aku marahi Adam sedangkan dia tak tahu apa-apa lg. Aku sbg ibu/mak lah yg kena ajar dia.... Ya Allah, aku x dapat nak pegang/jaga amanahmu dgn baik...

1 comments:

lia said...

nang... nmpk nyer hang yg rajin update blog tahun 2009 ni ek...
aku lak yg xde masa nk update sampai nk link blog hang pon xsempat kui3...

nnt arr aku wat....

mcm ni la baguih... keh3...