Tuesday, December 29, 2009

..:: CaLoUr Of My LiFE ::..

tajuk ni sama je bunyinyer ngan tajuk blog auntie. nape? sbb aku pun nak letak gambar yg sama ngan auntie. auntie.. jgn marah ek.... sayang auntie.....

apa yg ada pada gambar diatas? kenangan ketika menunggu kelahiran Mohd Aniq ~ adik Auni ~ pd 19 Dec 2009 ya lepas. Birthday Auni juga pd 19 Dec tp 2008. Auni x leh jalan lg masa dapat adik ni... Terpaksalah nnt ummi dukung sorang dan abi pun kena dukung sorang lg...

Hari ahad tu, jalan2 ngan mak, anjang, auntie, adam dan auni kat subang parade. Anjang hadiahkan 'Thomas' utk anak2 buah dia... hehehehhehe...

ahad tu kitorg byk habiskan masa kat rumah anjang. Aniq balik dok kat rumah anjang. selasa baru diorg balik ke kedah sbb dek na nak balik berpantang kat kedah. hari selasa plak, before diorg balik kedah ptg tu, sempat lagi berjalan2 kat shah alam. tu yg Adam bawa Auni naik keta tu....
nampak sedap tak mee goreng ni? teka sapa yg masak? my lovely husbandlah.... hr tu aku balik keje lambat. sampai2 rumah jer, mee ni dah tersedia hidang di atas meja. duduk dan makan jer... wwaaaaaa... bestnya...... love u so much, sayang...

Air ticket apa ni? KL - Kuching on 23rd Dec yg lepas. One day jer, g flight pagi balik flight malam tu. Terima kasih, boss.... Aku dapat peluang free g kuching utk hantar tender. Kenalah bawa 4 file. aku masukkan dlm beg balik kampung jer.. touch down kul 11.30am, flight delay sket. tender close kul 12.00 noon. sempat ke? aku trus call office then bgtau aku br sampai airport and on the way to their office. Nasib baik diorg kata ok... then tgk phone ada misscall dr abg let. Call him and he's on the way to the airport to pick up me. waaaaahhhhh... best nyer.... sampai pintu depan airport, abg let dah ada... trus kitorg g petra jaya utk settlekan keje aku dulu. On the way g petra jaya dr airport tu, aku bagaikan mengupah seorg pemandu pelancong. setiap bangunan di kiri dan kanan jalan, semuanya diceritakan... maklumlah.. aku ni pun 1st time sampai kuching ni. excited gak lah nak tgk tempat org ni... 12.25noon br sampai petra jaya tu... dah settle keje aku... alhamdulillah.

Plannya, abg let akan hantar aku balik ke rumah dia, makan tengah hari then abg let g keje balik. then hakim akan bawa aku jalan2 kat waterfront ngan mama dia, ika dan balqis pun ikut skali. azyan x ikut sebab ada kawan dia kat rumah. tp on the way balik rumah tu, kitorg singgah Pasar Satok. Abg let kata klau datang hari ahad, kat Satok ni ada pasar... besar pasar dia, byk brg yg dijual... lg best katanya.. agaknya ala-ala pasar kat stadium shah alam tu lah kot.

Kat sini tempat ikan terubuk masin dijual.. memang banyak giler!!! Terdapat pelbagai saiz & harganya memang berpatutan... Siap packing dlm kotak lg tau... Ikan terubuk ni klau nak senang makan, kena beli yg besar saiznya. Klau beli yg kecik, isi x banyak... x best makan kata penjualnya lah... aku beli yg sedang2 jer... Lgpun aku bukannya makan ikan terubuk masin ni hehehehheh... nak belikan utk buah tgn jer.

Balik rumah abg let, makan tgh hari, rehat2 jap sambil layan citer duyung then baru keluar plak jalan2 kat waterfront cari souvenir. best arrr jalan2 kat waterfront ni... rasa cam nak dtg lagi... sbb tingin nak g kampung budaya sarawak nun. Lepas penat shopping, balik rumah then tunggu abg let balik dr office then diorg hantar aku ke airport. Dekat je umah abg let ngan airport tu.. 15 minit jer... tp tu lah... aku silap tgk ticket. flight kul 7.45mlm tp aku ingat kul 7.15mlm. ahahahha.... rupanya 7.15mlm tu masa masuk dia.. hehehehhe... tersengeh aku sorang2 kat airport tu...


0 comments: