Monday, July 07, 2008

family day _ aquaria KLCC

_letihlah tu....

Pagi ni aku drive kete ngan aman skali... On the way nak dtg office td, Adam tido jer walaupun masa nak masuk kete td dia dah terjaga... hhmmm.. penat lah tu... mahu tak nya, semlm tido kul 12.00 tgh malam. Siangnya plak, berfamily day kat KL...

Actually, this is not company family day but my family 'family day'. hehehehhee... kononya plan asalnya cik din dan cik lynn akan joint us but last minit plak, cik din x dapat dtg KL sbb kejenyer x siap lg... cik lin plak demam... it's ok... kitorang ber10 - achik yon (aku), cik mie, aunty, anjang, pak jang, andak, ika, batrisyia, aiman dan adam.....

Dari Shah Alam bertolak ke KL, kongsi 2 biji keter jer... hati aku memang excited sgt nak masuk aquaria... kerna apa aku pun tak tahu... dulu dah 2 kali masuk underwater world langkawi.. benda yg sama tp presentationnyer jer yg lain - kata my lovely husband.. memang betul pun katanya tp hati yg degil ni, nak masuk gak... mungkin hanya utk kepuasan diri sendiri... klau x masuk tak tahu.. sekarang dah masuk, so aku dah tahu.... oooooOOOooooo.... aku leh bagi 3 bintang dr 5 bintang...

Setibanya kat KLCC, kitorg parking kat area parkson. Then bila masuk klcc, aunty cakap g naik tingkat 4????? aku tanya anty byk kali... aunty ngan confident ckp tingkat 4. masa dok tunggu lift tu, aku tgk signboard dia... mana ada tulis aquaria kat tingkat 4.. Aku tny lg... OoopppSSSss.. Aunty tersilap!!! dia dok terbayangkan Petronas tu lah plak.. tu yg dia ckp 4th flr tu.. aadduuhh!!... penat je dok tunggu lift td, nasib baik x naik tingkat 4 lg td tu.... hhhhuuuuuhhh...


Alahai anak ummi, sukanya dia tgk fish.. sampai susah nak amik gambar dia... x nak tgk camera.. asyik pandang fish ajer... Adam suka sgt berdiri kat tepi cermin tu... tp bila datang ikan yg besar, kalut dia lari... ehehhehehee.. penakut gak anak ummi ni...
Bagi aku, aquaria ni yg bestnye cuma dia memang betul² underwater world lah... sbb dianyer terowong tu panjang compare ngan underwater langkawi. siap ada juruselam lg kat dlm tu.. nasib kitorg baik, masa lalu dlm terong tu ada juruselam tu... lupalah.. apa ek org panggil kat depa tu....






Kitorg jln² kat dalam tu pun x lama mana pun... dlm sejam lebih cam tu jer... Bagi aiman dan ika, tentunya best tgk byk fish... dan bagi aku... Allah Maha Besar... dia mampu mencipta apa saja yg ada dilangit dan dibumi ni... perlagai bentuk dan rupa.. Kita yg masih bernyawa, perlu bersyukur diatas nikmat yg telah diberi olehNya... tp kena tahu gak, nikmat mana yg paling besar yg telah dianugerahkan kpd kita... sama² kita fikirkan...

Berjalan diatas muka bumi ni, kena sentiasa berfikir....




Lepas kuar dr aquaria, kitorg g lunch kat foodcourt klcc... dah makan g solat then jalan² skit kat dlm Isetan, then aku ngan helmi trus g lepak² kat tasik titiwangsa... yg lain terus balik shah alam. Dah memang selalu gak, aku ngan helmi lepak² kat tasik titiwangsa tp kali ni aku ajak helmi lepak kat area...




ni pun lagi satu rasa degil hati ini just utk memenuhi impian dihati... kitorg x naik pun... dapat amik gambar pun jadilah.. konon²nya dah naiklah ni... x rugi pun kalau tak naik. tp sbg rakyat malaysia, oklah ni.. dah penah sampai kat eye on malaysia... tak lah jakun sgt nnt... heheheheeeeeee................






Before beredar dr eye on malaysia ni, my lovely husband ni plak teringin nak guna kemudahan yg canggih manggih yg telah disediakan oleh kerajaan dan telah menghabiskan berjuta RM ni.. lalu dgn menjatuhkan sekeping syiling 20sen ke dlm slotnya tu, maka terbukalah pintu gua tanpa perlu aku berzam-zam alaka zam........ hehehheheee... canggihnya public toilet kat sini ek.



Lepas EOM ni, kitorg trus g Jaya jusco taman equine.... jalan² lagi... nak buat cam na, itulah tugas kita sbg hamba Allah...



Katakanlah: "Berjalanlah di (muka) bumi, maka perhatikanlah bagaimana Allah menciptakan (manusia) dari permulaannya, kemudian Allah menjadikannya sekali lagi. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu. al-ankabuut:20


Lepas selesai urusan husband aku kat Jaya Jusca tu, kitorg terus balik rumah.. on the way balik tu, kepala aku dah mula berputar ligat + pusing memusing ditambah ngan nakalnya adam yg suka tarik menarik tudung aku dan jolok menjolok lubang hidungku.....





0 comments: