Saturday, July 26, 2008

kenapa ek?

_kenapa ek?

Pernah dulu aku bercerita/berluahan rasa ttg sahabatku ini. Rasanya hari ini aku dah tahu kenapa ianya terjadi. Mungkinkah disebabkan EGOIS atau JEALOUS aku ini. Kata org tak nak kalah..
____________________________________________________

Dalam apa² hal dlm kehidupan kita ni, yg penting tgk pd diri sendiri dahulu sebelum menyalahkan org lain
_____________________________________________________

Ringkasnya, perasaan dulu tu kembali bertaut dihati ini. Kenapa ek? Sedangkan baru semalam gak aku dah gelak ketawa dan bergurau senda dgn dia…

Ringkasnya lagi, kitorg ditakdirkan utk buat tender yg sama. Ada pe,bahagian kerja dan yg menjadi isunya bila kerjanya dipotong/diambil oleh seseorang (yg well known dgn “SIFAT”nya).
Sekarg dia tgh dok buat tender lain bersama dgn colleague aku yg lain. Heran aku…. Kenapa koordinasi diantara mereka ni ok ajer…. Masa aku berkejasama ngan dia dululah yg menyebabkan timbulnya x puas hati antara aku dan dia. Aku leh relax main internet, dan dia bz ngan quotation dll….. kenapa jd cam tu? Sbb byk keje yg dibereskan oleh dia sorg jer… cepat je buat keje… lgpun boss x der panggil aku dan dia utk pembahagian kerja, Cuma melalui work schedule yg dicirculate dr boss ajer yg aku tahu bhw aku bersama² ngan dia utk tender tu….

Berbalik kpd perkara diatas, tgk pd diri sendiri. Hari ini aku sedar, aku rasa aku jer yg telah mensensitifkan diri sendiri dgn perkara ini. Walhal ianya biasa…. Maybe juga jealous ngan colleague yg lg satu tu kot….. hihihihiii….

End of Friday____________________________________________________________
Saturday

Tapi hari ni, colleague yg satu lg ni bgtau, dia pun rasa bersalah gak… sbb last² tender dia member baik aku ni gak yg buat, yg kalut²…. Boss pun byk cari dia…. Hhmmm sangkaan aku salah rupanya. Dan pagi ni plak, kitorg bertiga leh sembang dan bergelak ketawa ngan rancaknya…

Kesimpulannya.. inilah asam+garam+gula=kehidupan bermasyarakat dioffice aku.

0 comments: