Tuesday, June 17, 2008

kasih ibu

_mana boleh dipisahkan..

Weekend lepas, kitorang sampai rumah mak dlm kul 1.30pg. Adam tido tp bila masuk dalam rumah terjagalah plak dia.. Apa lagi... mak tok dan tok wan dia dok kerumun dia lah... mola² cam x brapa nak, tp bila tok wan hulurkan tangan, cepat jer dia...

Seperti aku jangka, mak tok dia mesti belikan mainan baru utk dia.. tp aku bygkan benda yg kecik² je.. rupanya kali ni mak tok dia belikan basikal !!!!! aduh... kul brapa nak tido cam ni.... pepagi buta dah kuarkan basikal tu utk dia.....

Siang esoknya, aku hantar mms kat anuty
"hadiah dr mak tok dia" + gambo adam atas basikal tu... tersenyum jer...
aunty balas..
"ooo.. pandai no mak tok dia nak pancing Adam, tak pe.. Adam balik sini nanti aunty belikan yg lagi besar"
hahhahahhahahaaa....aunty dah risau takut aku betul² tinggalkan adam kat rumah mak tok dia.

Ahad kul 3.30 pm, naik bas dr kemunting balik shah alam... nasib baik on the way tu adam tido je kejenya... dr kul 4pm sampai kul 7 pm dia tido.. tu pun kitorg yg kejutkan dia... letih tul... dah nak sampai shah alam... aku sms aunty
"adam tinggal ngan mak dia. nnt kitorg sampai shah alam, kawan helmi ambil"
sms aku yg ni tak dibalas... lama aku tunggu aunty reply.. x der pun. Kul 8.30pm dah selamat sampai rumah, aku call aunty nak bg tau kata dah selamat sampai kat umah.. tp call aku x dijawab. 2/3 kalilah aku call dia....

Early in the morning - monday aku sms aunty lg...
"nape x jawap sms acik semalam. kan Adam dah balik shah alam"
terus handphone aku berbunyi!!!! ahahahahahahhahahaa.. aunty terkena!!!! aunty ingatkan kitorg tinggalkan Adam kat perak...

cam mana nak tinggalkan adam ngan mak tok dia.. sabtu malam tu, mak tok dia bawa adam masuk bilik, nak tidokan adam lah... kitorg kat luar terdengar adam dok menjerit²... pas tu mak keluar ngan Adam.... kata mak.. "klau cam nilah.. x branilah nak jaga adam malam², sbb masa dok baring sebelah mak, dia dok selak² baju mak... cari nenen mak dia..." hhhaaaaa..... anak mak!!!! Adam masih menyusu badan masa malam... siang harinya dia bleh susu botol....

sayang anak ummi_

0 comments: